Η ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Blog της Μαρίας Σιώζιου

Ιστορικo & Εκπαiδευση

Γεννήθηκα στη Μακεδονία. Η πρώτη μου επαγγελματική δραστηριότητα ήταν γύρω από τα Μαθηματικά & τα Computers. Έχω Πτυχίο Μαθηματικού από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και MSc από το Renssselaer Polytechnic Institute, Troy, New York, USA. Εργάστηκα έξι χρόνια στην ανάλυση και δημιουργία βάσεων δεδομένων. Στη συνέχεια, για να ικανοποιήσω ένα δια βίου ενδιαφέρον μου για την ψυχολογία και την ειδική αγωγή, σπούδασα Ψυχολογία στο Open University, Milton Keynes, UK και έκανα μεταπτυχιακά στην Ειδική Αγωγή στο Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επίσης, έχω κάνει την 5ετή εκπαίδευση στην Οικογενειακή και Ομαδική Θεραπεία στην Ελληνική Εταιρεία Αναλυτικής Ομαδικής & Οικογενειακής Ψυχοθεραπείας και είμαι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Κλινική Ψυχολογία με τίτλο Children and Young People’s Mental Health and Psychological Practice από το University of Edinburgh, Scotland, UK. Έκτοτε, παρακολουθώ πλήθος συνεδρίων, σεμιναρίων και εκπαιδεύσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό με αντικείμενα συναφή της εργασίας μου.

Έκανα την πρακτική μου άσκηση στο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο Αθηνών (πέμπτος τομέας) και στο Ελληνικό Θεραπευτικό Κέντρο για το Παιδί και την Οικογένεια «Το Περιβολάκι». Εργάζομαι στην Ειδική Αγωγή από το 2000, ιδιωτικά, στον τομέα της γνωστικής και μαθησιακής αξιολόγησης παιδιών και εφήβων με τη χρήση συστοιχίας δοκιμασιών που παρέχουν πληθώρα πληροφοριών για μια ολιστική προσέγγιση της προσωπικότητας τους. Άλλο κομμάτι της δουλειάς μου είναι η δημιουργία και ανάπτυξη εξατομικευμένων πλάνων παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, νοητική υστέρηση και ΔΕΠΥ. Παράλληλα εργάζομαι με γονείς και δασκάλους υποστηρικτικά και ψυχοεκπαιδευτικά. Επίσης, έχω εργαστεί ως ψυχοπαιδαγωγός στα εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα και ως παράλληλη στήριξη στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Παπάγου. Από το 2017 εργάζομαι στην Ε.ΨΥ.ΜΕ, πρώτα στο Κ.Ημ.Α(ΙΙ) – Κέντρο Ημέρας για Εφήβους & Ενήλικες (με διαταραχή αυτιστικού φάσματος και νοητική υστέρηση) και στη συνέχεια στους Ξενώνες Εφήβων στην κατάρτιση υποστηρικτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εξατομικευμένων πλάνων παρέμβασης για εφήβους.

Το ενδιαφέρον μου για μια διαφορετική προσέγγιση των «δύσκολων συμπεριφορών» των  μαθητών στην τάξη ξεκίνησε όταν ήρθα σ’ επαφή με τις αρχές της ψυχοδυναμικής ψυχοθεραπείας για την κατανόηση της συμπεριφοράς και των ψυχικών διαταραχών της παιδικής/εφηβικής ηλικίας και μέσα από το πεδίο της εκπαιδευτικής ψυχοθεραπείας και συγκεκριμένα τη θεωρία του δεσμού. Στην παρούσα φάση το κλινικό και θεραπευτικό μου ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην υποστηρικτική Ψυχοθεραπεία Κοινωνικής και Συναισθηματικής Ανάπτυξης.

Το 2019 εκπαιδεύτηκα στη Μεγάλη Βρετανία στη Θεωρία και Πρακτική των Ομάδων Φροντίδας, ένα πρόγραμμα παρέμβασης σε δημόσια σχολεία που βασίζεται στη Θεωρία του Δεσμού. Την άνοιξη του 2020, «έτρεξα» την πρώτη Ομάδα Φροντίδας στο 2ο Νηπιαγωγείο Παπάγου με παιδιά 4 και 5 χρονών.

Είμαι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών και ιδρυτικό μέλος του Κοινωνικού Συνεταιρισμού Περιορισμένης Ευθύνης (Κοι.Σ.Π.Ε.) Πλώρη.

Είμαι μητέρα δύο παιδιών.

Η ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Blog της Μαρίας Σιώζιου

Τελευταια Αρθρα

Κατηγοριες

Archives